H'ART Ticketing Widget :host { --enviso-primary-color:#000; --enviso-secondary-color: #ff5c62; font-family: 'GoodSans-Regular'; }

ABN AMRO - H’ART Museum

Overslaan en naar inhoud gaan

ABN AMRO

Tickets

ABN AMRO x H’ART Museum

Maatschappelijk partner H’ART Museum & Hoofdpartner H’ART Museum Educatie

Al twintig jaar is ABN AMRO verbonden aan H’ART Museum. De samenwerking begon in 2004, en leverde door de jaren heen talloze prachtige projecten op, die mede dankzij de steun van ABN AMRO gerealiseerd konden worden.

De huidige jubileumtentoonstelling Happy Birthday Amsterdam is daar een treffend voorbeeld van.

Sinds 2009 is ABN AMRO hoofdpartner van H’ART Museum Educatie. Het is bewezen dat kijken naar kunst het creatieve vermogen van kinderen ontwikkelt, ze er meer oplossingsgericht door gaan denken en met een open blik naar hun omgeving leren kijken. Met kunst stimuleer je verwondering, creativiteit en ontroering. De H’ART Museum Educatie programma’s activeren al deze positieve processen en brengen kunst tot leven. Inmiddels hebben al ruim 120.000 kinderen de kans gekregen om mee te doen aan Jong@H’ART Museum.

Video: ABN AMRO x H’ART Museum Educatie

Sinds 2022 is ABN AMRO ook maatschappelijk partner van H’ART Museum. In deze capaciteit ligt de focus op maatschappelijke initiatieven. Zo werken we samen aan projecten voor WOMEN Inc. over gendergelijkheid en draagt ABN AMRO jaarlijks bij aan onze Keti Koti programmering.

Uitgelicht project: In 2024 vond er een rondetafelgesprek plaats in H’ART Museum met een aantal vrouwen die een gedeelde missie hebben: de kunstwereld een plek maken waar gendergelijkheid en intersectionele representatie de norm is. . In dit gesprek werd er aan dat idee gewerkt. Er kwamen vragen aan bod als: waarom heeft de kunstwereld gendergelijkheid en een intersectionele aanpak nodig? En wat houdt dat eigenlijk in? De voornemens, adviezen en doelen die in het gesprek naar voren kwamen heeft schrijver en activist Tessel ten Zweege verzameld en vastgelegd.

Sponsoring is voor ABN AMRO een manier om de maatschappij verder te brengen op het gebied van duurzaamheid en gelijke kansen voor iedereen. ABN AMRO wil Nederland laten zien dat zij haar maatschappelijke verantwoordelijkheid als bank en sponsor serieus neemt. Deze missie sluit aan bij hun purpose: ‘Banking for Better for Generations to come’. Als sponsor wil ABN AMRO een versnellende factor zijn.

Bij H’ART Museum doen ze dat in de rollen zoals hierboven beschreven.

Ga naar de inhoud