Jazz @ H'ART Museum: special edition met Waterkant Amsterdam - H’ART Museum

Jazz @ H’ART Museum: special edition met Waterkant Amsterdam

30 juni 2024

Jazz goes Keti koti: muziek, spoken word en kunst in de tuin

Op zondag 30 juni wijken we af van de reguliere Jazzprogrammering om aandacht te geven aan Keti Koti. Deze middag is er in de binnentuin van H’ART Museum een uniek cultureel en muzikaal programma in samenwerking met Waterkant Amsterdam waarbij we stilstaan bij de afschaffing van de slavernij wereldwijd.

30 juni 2024

Locatie: Binnentuin
Prijs: € 10,00
Let op: deze editie van Jazz is ook toegankelijk op vertoon van een geldig entreebewijs voor de Kandinsky tentoonstelling op diezelfde dag.

Over deze speciale editie

Er is een gevarieerd programma samengesteld dat aandacht besteedt aan Suriname en de Nederlandse Antillen, maar ook verder reikt dan dat. Het gehele Caribische gebied, vele Afrikaanse landen en delen van Noord- en Zuid-Amerika kende ook koloniale slavernij. Artiesten met verschillende achtergronden en stijlen zullen ons meenemen in deze geschiedenis.

Bereid je voor op geweldige dj-sets van Inkedrebelle en Travis Allen en live optredens van Jezzebel en de duo’s This is Lema & Kyara Shereen en Micheal Ekow & May. Bijdragen van spoken-word artiest Safiya Juliana en kunstwerken van Drown zorgen voor verdere verdieping. De avond wordt gepresenteerd door mc Fatou Thiam.