Kandinsky etsworkshop volwassenen - H’ART Museum

Kandinsky etsworkshop volwassenen

Kandinsky etsworkshop volwassenen

11 oktober, 27 oktober & 10 november 2024

Dit najaar (11 oktober t/m 10 november 2024) is er van 13:00 tot 16:00 een etsworkshop volwassenen in de H’ART Museum Studio in het teken van de Kandinsky tentoonstelling op vrijdag 11 oktober, zondag 27 oktober en zondag 10 november. Tijdens de workshop ontvang je tips en handvatten van de docent. Aan het eind neem je je eigen werk natuurlijk mee naar huis.

Lees hier meer over de verschillende etsworkshops.

11 oktober, 27 oktober & 10 november 2024

11 oktober 11, 13:00 - 16:00
27 oktober 27, 13:00 - 16:00
10 november, 13:00 - 16:00
Locatie: H'ART Museum Studio
Prijs: €30 / Museumkaart €20 / Stadspas €10/ €5 H'ART Museum Vriend ( museumtoegang en materialen zijn inbegrepen in de prijs)
Duur: 3 uur
Taal: wordt in het Engels en Nederlands aangeboden
Maximaal 15 personen per groep

Vrijdag 11 oktober: tekenen en drooge naald ets

In deze workshop ga je verschillende lijnen maken, vlakken krassen en het spel van licht en donker opzoeken. We bekijken Kandinsky’s grafisch werk en in het bijzonder zijn etsen. Welk spel speelt hij met de stip en de lijnen?

Zondag 27 oktober: combinatie aquarel en droge naald ets

Tijdens deze workshop ga je eerst op zoek naar bewegingen in het werk van Kandinsky. In de studio maak je een aquarel in vlekken om vervolgens een droge naald ets te maken met veel beweging in het beeld. Deze wordt afgedrukt op de aquarel.

Zondag 10 november: plaattoon met gekleurde inkt en plakkaatverf

Tijdens deze workshop bekijk en onderzoek je eerst Kandinsky’s werk uit zijn Parijse periode. In de studio maak je een eenvoudig etsontwerp waarbij je bij de afdrukken verschillende kleuren gebruikt. Dit bewerk je vervolgens met plakkaatverf. Het spelen is het belangrijkste!